Verkopen modemerk Gucci flink omlaag door zwakke verkoop in Azië

2024-03-19T19:47:09.000+01:00

PARIJS (ANP/BLOOMBERG) - De verkopen van het Italiaanse modemerk Gucci zijn in het eerste kwartaal flink achteruit gegaan. Volgens luxeconcern Kering, de Franse eigenaar van het merk, ligt de vergelijkbare omzet van Gucci waarschijnlijk zo'n 20 procent lager dan een jaar terug. Daarmee lijkt Kering verder terrein te verliezen ten opzichte van rivalen Louis Vuitton Moët Hennessy (LVMH) en Hermès.

De kleding, horloges en sieraden van Gucci werden vooral in Azië een stuk minder goed verkocht dan eerder voorzien, komt naar voren uit een handelsupdate van Kering. Over het geheel genomen zakt de omzet bij het bedrijf, dat ook labels als Balenciaga en Saint Laurent bezit, naar verwachting met zo'n 10 procent.

Kering probeert al jaren zonder succes zijn belangrijkste merk Gucci nieuw leven in te blazen. Wat het extra lastig maakt, is dat Gucci sterk op Azië is gericht. Dit terwijl het al een tijdje wat minder goed gaat met de Chinese economie. Luxebedrijven moeten het momenteel eigenlijk meer hebben van de Amerikaanse markt.

Een jaar geleden benoemde Kering ontwerper Sabato De Sarno tot creatief directeur van Gucci, in de hoop dat hij voor verbetering zou zorgen. De eerste artikelen uit zijn nieuwe Gucci-collectie liggen sinds februari in de winkels. Het eerste kwartaal is nog niet afgelopen, het is dus mogelijk dat de markt nog iets aantrekt. Kering publiceert in april zijn volledige kwartaalresultaten.

Disclaimer

Bron: ANP. Dit bericht is afkomstig van een derde partij en integraal geplaatst. ING is niet betrokken bij en heeft geen invloed op de informatie die op een externe website wordt weergegeven. Zie ook de algemene disclaimer.