Beursupdate: rode koersen op Damrak
(ABM FN-Dow Jones) De Amsterdamse beurs noteerde vrijdagmiddag, in lijn met de code rood van het KNMI, op verlies.
De AEX daalde met 0,9 procent naar 1.058 punten.
Het is een uiterst rustige handelsdag op het Damrak. De beursagenda is vrijwel leeg, met louter vanmiddag nog het Amerikaanse consumentenvertrouwen op de rol.
SBM Offshore was in de AEX de grootste daler met een verlies van 3,3 procent. RELX en ASMI beperkten het verlies tot iets minder dan 3 procent en CVC leverde 2,4 procent in.
KPN won 2,3 procent op 4,48 euro. Citi zette KPN op de kooplijst met een koersdoel van 5,00 euro. KPN opereert in een aantrekkelijke markt en de grootste investeringen in glasvezel zijn bijna achter de rug. Volgens de zakenbank is KPN "een belangrijke langetermijnbelegging voor een defensief ingestelde telecombelegger".
Ahold Delhaize en WDP wonnen circa een procent.
In de AMX won Eurocommercial Properties 0,9 procent en Vopak en TKH 0,8 procent. Van Lanschot Kempen daalde met 3,0 procent en Fugro werd 4,5 procent goedkoper.
Smallcap Sligro won 2,0 procent en Sif en Alfen verloren 2,6 en 3,1 procent.