Mijn watchlist

Trump dreigt met aanvallen op Iraanse energievoorziening

2026-06-11T14:42:40+02:00

(ABM FN-Dow Jones) De Verenigde Staten zullen Iran donderdagavond "heel hard" aanpakken. Hiermee dreigde de Amerikaanse president Donald Trump donderdag op Truth Social.

"Op een bepaald moment in de niet al te verre toekomst zullen we het eiland Kharg en andere olie-infrastructuurpunten innemen en de totale controle over hun olie- en gasmarkten overnemen, net zoals we dat hebben gedaan met Venezuela", zei Trump verder op zijn sociale media.

De olieprijzen veerden iets op na het bericht van Trump, terwijl de aandelenbeurzen in Europa en futures op Wall Street een deel van de eerdere winsten inleverden.

Disclaimer

Bron: ABM. Dit bericht is afkomstig van een derde partij en integraal geplaatst. ING is niet betrokken bij en heeft geen invloed op de informatie die op een externe website wordt weergegeven. Zie ook de algemene disclaimer.