Mijn watchlist

Beursupdate: AEX komt nog niet uit het rood

2026-06-04T13:33:06+02:00

(ABM FN-Dow Jones) Donderdagmiddag noteerde de AEX nog altijd op verlies, met een daling van de AEX van 0,8 procent tot 1.036 punten.

De omringende beurzen wisten het groen wel te vinden.

De 'chippers' leden verlies na de slecht ontvangen kwartaalupdate van Broadcom. Dat aandeel lijkt vanmiddag 15 procent lager te gaan openen.

ASML, Besi en ASMI verloren 2 tot 3 procent. ASML kreeg wel een koersdoelverhoging vanmiddag van Bank of America.

Het grootste verlies kwam voor rekening van Universal Music Group, dat 7,0 procent verloor. Pershing Square verkoopt zijn belang in Universal Music Group, nadat eerder al  bod van de investeerder op de platenmaatschappij werd afgewezen. Het muziekbedrijf kocht inmiddels een deel van deze aandelen zelf op, zo bleek donderdag uit een persbericht van Universal Music.

Wolters Kluwer en RELX, die woensdag nog onder druk stonden, wonnen donderdag 4,6 en 2,9 procent. AkzoNobel werd ook bijna 3 procent duurder.

In de AMX won Fugro 3,2 procent en Signify 2,7 procent. Pharming werd een procent duurder. Het biotechbedrijf hoorde dat de Amerikaanse toezichthouder FDA de opnieuw ingediende aanvraag voor het medicijn Joenja in behandeling neemt. 

Eurocommercial Properties daalde meer dan 4 procent, vanwege een ex-dividend notering. Hiervoor gecorrigeerd was het verlies slechts 0,4 procent.

Aperam daalde met 2,1 procent en AMG met 4,2 procent.

Smallcaps Alfen en Fastned daalden met 2,4 en 3,0 procent.

Disclaimer

Bron: ABM. Dit bericht is afkomstig van een derde partij en integraal geplaatst. ING is niet betrokken bij en heeft geen invloed op de informatie die op een externe website wordt weergegeven. Zie ook de algemene disclaimer.