Michel nieuwe hoofdtrainer Ajax
(ABM FN-Dow Jones) Ajax heeft Miguel Ángel Sánchez Muñoz, of kortweg Michel, gecontracteerd als nieuwe hoofdtrainer. Dat maakte de Amsterdams voetbalclub dinsdag bekend.
Michel tekende voor twee seizoenen, tot eind juni 2028.
Michel begon als trainer bij de Spaanse club Rayo Vallecano en was de afgelopen vijf jaar hoofdtrainer van de Catalaanse club Girona FC, die een paar jaar geleden als derde wist te eindigen in La Liga. Michel speelde zelf als middenvelder bij Rayo Vallecano, Almeria, Real Murcia en Malaga.
Technisch directeur Jordi Cruijff zei Michel goed te kennen uit zijn tijd in Spanje en noemde hem een ambitieuze en veeleisende trainer. "Nu deze belangrijke positie is ingevuld kunnen wij verder bouwen aan het verbeteren van de selectie.”
De verdere invulling van de technische staf is nog niet afgerond, meldde Ajax.
"Het doel is om Ajax weer daar te krijgen waar het hoort te staan en ik heb er alle vertrouwen in dat dit lukt”, zei Michel.
![]()